Alla inlägg under november 2009

Av AngeLinne - 11 november 2009 10:53

Hm. Såhär är det. Dags att söka jobb igen... Det känns inte som att jag gör annat. Och allt jag får är ett smutsigt begränsat vikariat. Men inte så... Jag trivs på mitt jobb, och det känns surt att jag måste sluta. Även om det tar tid och krafter så funkar det liksom inte utan... Jag märker att jag blivit bekväm på jobbet och jag vet hur saker skall göras. Och att tänka på att byta jobb igen. Lära känna alla kolleger.. veta vilka man pratar med eller inte... veta hur alla vårdtagara fungerar, vem som äter det ena och det andra. Veta hur allting fungerar... Det kommer ta lika lång tid igen.. och det suger verkligen! Jag vill ha ett jobb, men jag vet inte vad jag vill jobba med, för just nu känns det så jobbigt att jag måste börja om från början. 


Blaaah.. Så nu sitter jag och kompletterar mitt CV och försöker hitta något jobb. Man kan inte välja och vraka längre... Måste bara ta det som finns, även fast det inte är bra... Jag dör :( :p

Av AngeLinne - 8 november 2009 19:03

Man ska hålla vilodagen helig... Eller hur man säger. Men när man går upp klockan 0530 för att åka till jobbet på en Söndagsmorgon, så tycker jag inte att jag är särskilt bra på att hålla dagen helig. Inte är det kul heller att träffa folk som är på väg hem från fest när man åker till jobbet! Hrmpft... tråkigt.


Jaja.. Nu var det länge sen jag skrev, men ännu längre sen angie skrev! ojojoj.. KOM IGEN ANGIE! 

Jag ligger i alla fall och halvsover i soffan medan jag halvkollar på "sjön suger" och skriver ett halvroligt inlägg här.


Kollade på Dr. Phil här om dan. Han är typ min hjälte. Och jag avslutar redan.. med att säga såhär: Om du har en jobbig dag, eller en jobbig vecka, whatever. Du är rädd för vad andra tycker och tänker om dig osv, så kom ihåg detta: världen kretsar inte kring dig (även fast det känns så...). Den gör faktiskt inte det. Och att man inbillar sig att folk jämt tycker eller tänker illa om en. Har inte folk annat att syssla med? Jo.. det är just det de har. Och du skulle nog inte känna så ifall du visste hur sällan folk faktiskt tänker på dig!  Det låter lite hårt, men tänk lite på det. Det är så sant....          Så var dig själv för fan! stå för det du tycker är bra!!


Puss och Kram!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards