Alla inlägg under september 2009

Av AngeLinne - 29 september 2009 22:35

Hej allihopa!


Idag har jag jobbat, igen, har bara en ledig dag denna veckan. Fast de kommer väl på ett sätt att ta ifrån mig den också, haha.. Det gick bra idag, fast nu är jag trött i benen. Det är jobbigt att stå/gå/springa hela dagarna.

Hur som helst så hann jag med lite shopping idag, trots jobbet. Det är tur att jag jobbar på Frölunda Torg! Jag köpte ett par leopardmönstrade strumpbyxor på Lindex (de som är så hypade just nu) och en mascara på Kicks. Ni ser på bilderna här nedanför..


Nu hade jag tänkt kolla på Idol, ska bli spännande att se vilka som går vidare! Igår blev det fullträff när Calle och Jon gick vidare, mina favoriter bland killarna.


Vi kanske hörs senare.


/Angelica


 

Bästa mascaran jag har testat, och det är många.. Verkar som att många gillar den här, den var slut i 4 av 5 affärer jag kollade i!

  

Snyggasnyggasnygga!

Av AngeLinne - 28 september 2009 22:52

God afton bloggen!


Idag har jag som sagt jobbat och det var ganska okej, förutom att tiden kröp fram sååå himla långsamt. Jag trodde aldrig dagen skulle ta slut. Alltså var det inte så mycket att göra idag = jag var inte så trött när jag slutade, vilket betydde att jag kunde åka in till stan och shoppa! Dock hittade jag inte så mycket... Några av de plagg jag letade efter var slut och så glömde jag gå till vissa affärer, haha. Mitt minne är inte det bästa. Men jag köpte i alla fall en jättemysig stickad, svart tröja/klänning från Gina Tricot som ni ser här nedanför! Eftersom jag inte hittade så mycket på stan idag, så tänkte jag beställa lite på nätet istället. Saker som inte fanns i affärerna och så. Och så får jag inte glömma Cdon, rabatten tar ju slut vid midnatt! Dags att skynda sig med andra ord.


Tänkte inte göra så mycket mer idag, bara fixa lite och sen sova. Ska ju jobba imorgon också 12-20.. Jaja, det går säkert bra.


Ha det bra nu alla söta, så hörs vi!


/Angelica


  

Jag tänkte matcha den med lackleggings, vad tycks? 249:- från Gina Tricot!

Av AngeLinne - 28 september 2009 00:36

Hej hej bloggen!


Tänkte bara skriva ett snabbt inlägg innan jag går och lägger mig.

Jag sitter här och lyssnar på Soundtracket till Twilight, mycket bra. Speciellt Robert Pattinsons låtar, gud vad han sjunger bra och gör bra musik, helt otroligt fint. Och snygg är han också, hihi. (Hoppas inte bejbi läser det här, då blir han arg, haha).


Imorgon blir det ju jobb då som sagt, 12.00-16.00 Om de inte ber mig jobba över.. Men efter det hade jag i alla fall tänkt åka in till stan och förhoppningsvis shoppa lite. Hittar jag något kan jag visa det här, om ni vill?

Jag hade även tänkt slänga iväg en beställning på cdon.com, får ju passa på nu innan rabatten tar slut imorgon vid midnatt. Tänkte klicka hem serien Californication, sjuuuukt bra och riktigt rolig! Rekommenderas verkligen. Sen får vi se om det blir några Twilight-grejer också, nördig som jag är, haha.


Nu ska jag gå och lägga mig, så att jag orkar gå upp imorgon.

Godnatt alla fina!

/ Angelica


  

Grrr... ;)

Av AngeLinne - 27 september 2009 20:27

Jobbet ringde förut och ville att jag skulle jobba imorgon, såklart. Det kan knappt gå en dag utan att de ringer, så himla frustrerande. Speciellt när man har väntat på en ledig dag länge och alla planer bara kraschas på några sekunder. Det går ju liksom inte att säga nej i min situation. Just den här delen av mitt jobb tycker jag verkligen inte om, ovissheten, de oregelbundna tiderna. Man vet aldrig någonting nästan. Jag har ju ett schema, men utöver det får jag jobba mycket mer. Sådana tider som man får när de ringer och väcker en vid 9-10 på morgonen och man får stressa för att hinna iväg till jobbet i tid. Usch. INTE OKEJ. Jag hinner nästan aldrig göra saker som jag har planerat att göra.. Dumma McDonalds!


Jaja, ska inte sitta här och klaga, jag har ju ett jobb och tjänar pengar i alla fall och det är väl det som är huvudsaken?


Nu tänkte jag göra lite roliga saker för att muntra upp mig. Typ äta godis och choklad, läsa min bok, kolla på Weeds och kanske shoppa lite på nätet!


Ha en trevlig kväll, alla söta!


/Angelica


  


Grymt bra serie, se den!





Av AngeLinne - 27 september 2009 18:26

NU tänkte jag då berätta om min lilla toalettincident på bussen igår kväll! Det var så himla jobbigt och jag var jättenervös och hyperstressad och blev alldeles svettig, haha! Men nu i efterhand tycker jag att det var ganska roligt, och så oerhört typiskt mig...

Det var då så här: Jag skulle gå på den trånga lilla toan på bussen och till en början gick det bra, jag gjorde vad jag skulle och när jag var klar började problemen... Först hittade jag inte spolknappen över huvud taget, och när jag väl gjorde det, med hjälp av en lapp som satt på toalocket, så tryckte jag på den. Eller trampade, faktiskt, eftersom det var en pedal, haha. Det stod "trampa tills spjälket öppnar sig", så det gjorde jag. Jag trampade och trampade och toastolen började fyllas med vatten. Till en början var det okej, jag tänkte att den skulle späda ut det eller nåt.. Men när vattnet var nästan uppe vid själva sittringen började jag bli nervös.. Hur sjutton funkade den här dumma toaletten egentligen?! Paniken växte och mitt i allt drama öppnas dörren - jag hade tydligen glömt att låsa också, till råga på allt.. Till slut funderade jag på att lämna toan sådär.. men då hade det skvätt ut på hela golvet, haha, och det skulle vara pinsamt. Men sedan, när jag höll på att börja gråta av spänning, upptäckte jag att pedalen gick att trycka ner ännu ett hack, och det var då vattnet försvann. Vilken lättnad! Men jag säger då det, den där dumma toan var helt omöjlig. Jag fattade inte hur man låste, hur man spolade eller hur man satte på vattnet eller, när jag väl fick igång vattnet, hur man satte på torkgrejen. Herregud, vilka jobbiga 5 minuter.. När jag kom tillbaka till bejbi, fick han trösta mig, haha! Jag undrar hur han kunde hålla sig för skratt.. Det skulle inte jag klarat om det var tvärtom, men så är jag ju ond också.. Mohahaha.


  

Av AngeLinne - 27 september 2009 16:40

Hej igen! (Linnea här) 


Nu har jag ju som sagt varit i Stockholm och åkt tåg med min Karl. Resan började bra och vi var lagom taggade inför konserten. Vi missade idol (men jag överlevde) och åt istället en jääätegod middag som Karls lillasyrra Ebba hade tillagat! (De har antagligen haft svininfluensa men vi verkade överleva det också! Hehe)

Sedan gick för att sova och sov måttligt bra, kan man säga. Jag är prinsessan på ärtan och inte jätteduktig på att dela täcke ^^ thiiihih. Vi gick upp tidigt och jag fick reda på att jag skulle packa mina grejjor för att VI SKULLE SOVA PÅ HOTELL!!! WOHAHAHHAH!!! 

Detta var alltså en överasskning som alla (typ) utom jag visste om. Fruktansvärt ouppmärksamt av mig egentligen ^^ Men också rooligt. Det var hotellet precis bredvid Globen vi skulle sova på, och här kommer lite bilder från rummet och hotellet. (Jag är ledsen, men trodde inte att jag skulle behöva min kamera, och skippade därför den, så här kommer hemsidans egna kort ;))


        


Jag ursäktar mitt lama beteende, men jag har spenderat hela morgonen framför SIMS3 som bara bestämde sig för att lägga av.... :((


Hejdå <3



Av AngeLinne - 27 september 2009 00:49

Hej bloggen!


Hade precis skrivit ett grymt långt inlägg innan allt bara försvann, jippi. Orkar inte skriva om det igen, men här kommer en kort resumé av Sthlm.

  • Lång bussresa på sju timmar - lagom kul, men okej eftersom vi var taggade inför konserten
  • Konserten var underbar, såklart. Hade inte förväntat mig något annat heller. Dock var den lite för kort :( Hade velat se mina gubbar hela natten, haha <3 Ögonkontakten med Mr. John Petrucci gjorde hela min dag + många dagar framåt. (Visst var det värt, Linnea? :)
  • Natten gick fort, vi sov gott.
  • Frukost på McDonalds, haha.
  • Bussresa hem, återigen sju timmar i en varm buss... Rekommenderas inte!
  • Bussresan innefattade även en toalettincident.. men den sparar jag till imorgon! ;)

Nu hade jag tänkt tända lite ljus och mysa ner mig i sängen bland kuddar och täcken och läsa..

Hoppas ni har haft en bra helg hittills.

Godnatt allihopa!


  


Boken jag läser <3 Lite efter kanske, men whatever. Till skillnad från bussresan så rekommenderas den här varmt. Den är så spännande, jag kan knappt slita mig.. LÄS!

Av AngeLinne - 24 september 2009 22:17

Hej hej bloggen och ni som läser!

Idag har jag jobbat så nu är jag riktigt trött... Känns som jag bara jobbar hela tiden. Tråkigt. Menmen, pengar är pengar.

Anyways! Det enda jag orkade göra när jag kom hem var att lägga mig i sängen och titta på Idol på tv4play.se (jättebra om man råkar missa!). Men eftersom vi ska stiga upp tidigt imorgon bitti och bege oss i väg till den vackra staden Stockholm och gå på konsert så måste jag vara vaken lite till och packa och förbereda inför resan och så. Behövs inte så mycket, för vi åker hem redan på lördag igen.. Det vi ska göra i Sthlm är alltså att gå på Dream Theater-konsert (ganska många förband också, men skit i dem:) För er som inte känner till dem är de ett band som spelar progressiv metal - mycket spännande och mycket musikaliskt. Det ska bli jättekul att få se dem igen!

Precis som Linnea så vet jag inte riktigt vad jag ska ha på mig på konserten.. Och min DT-tröja ligger nerpackad i en kartong i mormors förråd, haha! Annars hade det ju varit enkelt. Men vi får väl se vad det blir, annars får jag väl gå naken, hihi.

Nu tänkte jag varva ner lite och fixa det sista, och sen tänker jag gå och lägga mig, får se om jag hinner blogga mer innan vi åker, annars hörs vi senast på söndag igen!

Ha det så bra och sov gott allihopa!


  


En cool bild på de coola grabbarna i Dream Theater.. Hihi <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards